Adathalász üzenetek hirdetőknek, így védekezzünk az adatlopás ellen

Adathalász kísérletek az online hirdetési portálokon

A Jófogás.hu az online hirdetések legnépszerűbb megjelenési helye, naponta százezrek böngészik a portál felületeit kedvező ajánlatok után kutatva. Nem árt azonban óvatosnak lennünk, hirdetőként előfordulhat, hogy adathalász csalók veszik fel velünk a kapcsolatot annak érdekében, hogy megszerezzék bankkártya adatainkat.

Hogyan próbálkoznak az adathalászok az utóbbi időben?

Elsősorban azzal az ígérettel kecsegtetik az eladót, hogy a terméket Foxpost vagy egyéb szállítócég igénybevételével szeretnék megrendelni, és ennek érdekében sms-ben elkérik az eladó e-mail címét.

A következő lépésben az eladó részére egy a valós szállítócég hivatalos e-mailjeihez megtévesztésig hasonlító megjelenésű és tartalmú e-mailt küldenek, amelyben szerepelni fog a vevő (természetesen nem valós) adata, illetve  a rendelés megerősítésére utaló gomb. Erre a gombra kattintva aztán egy olyan weboldalra irányítják az eladót, ahol valamilyen ürüggyel egy online űrlapot kitöltve elkérik a bankkártya adatokat és az ellenőrző kódot is. Ezt megadva az eladó gyakorlatilag szabad kezet ad a csalók részére a bankkártya jogtalan felhasználására.

Honnan ismerhetjük fel, hogy egy adathalász lépett velünk kapcsolatba?

Az adathalászok által üzemeltetett weboldalak, ahová az eladót ilyen-olyan trükkel, ürüggyel irányítják, minden esetben a  bankkártya adatok megadására kérnek.

Ne felejtsük el, hogy a Jófogás adás-vétel során a bankkártya adatokat nem kell és nem is lehet megadni.

Emlékezzünk erre az aranyszabályra, így biztosan megóvjuk bankkártyánkat attól, hogy bűnözők kezére kerüljenek adataink.

Fotó forrása: pexels.com