Sokak meglepetésére az ingyenes állami online szolgáltatások köréből idén év elején kikerült az Ügyfélkapus azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés-szolgáltatás (AVDH). Magánszemélyek számára az AVDH szolgáltatás pótlására nyújt lehetőséget a DÁP mobilalkalmazás.
Hogyan állíthatjuk be a DÁP digitális aláírás funkciót?
A DÁP mobilalkalmazásban a digitális aláírás funkció folyamatosan kerül bevezetésre, azaz nem minden felhasználó számára érhető el alapértelmezett funkcióként. A fejlesztők ígérete szerint a felhasználói kört folyamatosan bővítik, így az idei év folyamán lehetőség szerint néhány hónapon belül mindenki rendelkezésére áll majd ez az online szolgáltatás.
Hirdetés
A digitális aláírás beállításának lépései a DÁP-ban
- Nyissuk meg a DÁP mobilalkalmazást, amennyiben a digitális aláírás rendelkezésre áll részünkre is, a DÁP mobilapplikáció rendszerfrissítést jelez. Végezzük el az alkalmazás frissítését.
- Frissítés után nyissuk meg a DÁP applikációt és a digitális alárás beállításához elsőként adjuk meg jelszavunkat ( minimum 8 karakter, kis és nagybetűket és számot tartalmazzon).
- A jelszó megadása után a következő lépésben ismételten be kell írnunk a jelszavunkat.
- Fogadjuk el az adatkezelési szabályzatot és az ÁSZF-et, majd nyomjunk a ‘Tovább’ gombra.
- A DÁP mobilalkalmazás képernyőjén megjelenik a ‘sikeres igénylés‘ felirat, és ezzel egyidejűleg a rendszer automatikus üzenetet is küld e-mail fiókunkba ‘Aláíró tanúsítványod elkészült‘ címmel.
- A beállított digitális aláírás funkciót a DÁP alkalmazásból indíthatjuk el. Az aláírás a beállítás után 3 évig érvényes.
Gyakori kérdések a digitális aláírással kapcsolatban
fotó: pexels.com