Digitális aláírás a DÁP mobilalkalmazásban

Digitális aláírás beállítása és használata a DÁP-ban

Sokak meglepetésére az ingyenes állami online szolgáltatások köréből idén év elején kikerült az Ügyfélkapus azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés-szolgáltatás (AVDH). Magánszemélyek számára az AVDH szolgáltatás pótlására nyújt lehetőséget a DÁP mobilalkalmazás.

Hogyan állíthatjuk be a DÁP digitális aláírás funkciót?

A DÁP mobilalkalmazásban a digitális aláírás funkció folyamatosan kerül bevezetésre, azaz nem minden felhasználó számára érhető el alapértelmezett funkcióként. A fejlesztők ígérete szerint a felhasználói kört folyamatosan bővítik, így az idei év folyamán lehetőség szerint néhány hónapon belül mindenki rendelkezésére áll majd ez az online szolgáltatás.

A digitális aláírás beállításának lépései a DÁP-ban

  •  Nyissuk meg a DÁP mobilalkalmazást, amennyiben a digitális aláírás rendelkezésre áll részünkre is, a DÁP mobilapplikáció rendszerfrissítést jelez. Végezzük el az alkalmazás frissítését.
  • Frissítés után nyissuk meg a DÁP applikációt és a digitális alárás beállításához elsőként adjuk meg jelszavunkat ( minimum 8 karakter, kis és nagybetűket és számot tartalmazzon).
  • A jelszó megadása után a következő lépésben ismételten be kell írnunk a jelszavunkat.
  • Fogadjuk el az adatkezelési szabályzatot és az ÁSZF-et, majd nyomjunk a ‘Tovább’ gombra.
  • A DÁP mobilalkalmazás képernyőjén megjelenik a ‘sikeres igénylés‘ felirat, és ezzel egyidejűleg a rendszer automatikus üzenetet is küld e-mail fiókunkba ‘Aláíró tanúsítványod elkészült‘ címmel.
  • A beállított digitális aláírás funkciót a DÁP alkalmazásból indíthatjuk el. Az aláírás a beállítás után 3 évig érvényes.

Gyakori kérdések a digitális aláírással kapcsolatban

fotó: pexels.com