Google Analytics

A Google Analytics a Google cég által fejlesztett freemium (ingyenes) üzleti modellen alapuló webes elemzési szolgáltatás, amely nyomon követi és analizálja a weboldalak forgalmát, jelenleg platformként a Google Marketing Platform márkanév alatt. A Google Analytics jelenleg a legszélesebb körben használt internetes elemzési szolgáltatás az interneten.

A Google Analytics története

A Google 2005 áprilisában vásárolta meg az Urchin Software Corporation nevű céget,  amely a webes szolgáltatás fejlesztési alapjául szolgáló Urchin on Demand készítője volt.  A Google márkanévvel ellátott verziót 2005 novemberében tették publikussá.


A Google Analytics használata  egy ún. követőkód weboldal forráskódjába telepítésével kezdhető meg. 2012 októberében bejelentették a Google Analytics újabb verzióját, a Universal Analytics néven.  A legfontosabb különbségek az előző verziókhoz képest: több platformra vonatkozü követés, rugalmas nyomkövetési kód bármely eszközről származó adatok gyűjtésére, valamint egyedi dimenziók és egyedi mutatók bevezetése.

2016 márciusában a Google kiadta a Google Analytics 360-at, amely egy olyan szoftvercsomag, amely elemzéseket szolgáltat a beruházások megtérüléséről és más marketingmutatókról. A Google Analytics 360 öt fő termékkel rendelkezik: az Analytics, a Címkekezelő, az Optimalizálás, az Adatstúdió, a Felmérések, a Hozzárendelés és a Közönségközpont.

2017. októberében bejelentették a Google Analytics legújabb verzióját, a Global Site Tag-et.