A magyar állam által üzemeltetett Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) szolgáltatás belépési módjai jövő januártól gyökeresen megváltoznak.
2025-től a KAÜ, amely biztonságos elektronikus azonosítást tesz lehetővé az állampolgárok számára – például online közigazgatási szolgáltatások, kormányzati weboldalak vagy magánszektorbeli szolgáltatások esetén –, már csak az Ügyfélkapu Plusz belépéssel vagy a DÁP mobilalkalmazással lesz használható. A megszokott Ügyfélkapu belépési mód megszűnik.
Milyen belépési módok kerülnek ki a rendszerből?
A KAÜ szolgáltatás használatakor az eddig legnépszerűbb, felhasználói név és jelszó megadásával történő Ügyfélkapu belépés január 16-tól megszűnik, megszűnik továbbá a ‘Telefonos azonosítás‘, az ‘Elektronikus személyi igazolvány‘ és az ‘Arcképes azonosítás‘ belépési mód is.
A belépési módok megszüntetésének kiváltó oka, hogy a belépési folyamat biztonsági szintjét az állami informatikai renndszerek és az állampolgárok személyi adatainak védelme miatt emelni szükséges. A kétfaktoros azonosítás kötelezővé tételével egy újabb biztonsági szint kerül a rendszerbe, azaz a felhasználói név és jelszó beírásán túl szükség lesz még egy egyedi, akár biometrikus azonosító megadására is, amely kizárólag a felhasználóhoz köthető.
Ajánlott tartalom: Ügyfélkapu Plusz regisztráció
Fotó forrása: pexels.com