Az Ügyfélkapu, Magyarország hivatalos elektronikus ügyfél beléptető és azonosító rendszere emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatással bővült, amely Ügyfélkapu+ néven érhető el. Az Ügyfélkapu+, azaz a kétlépcsős azonosítás célja, hogy emelje az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét, meggátolva ezzel az illetéktelen belépéseket.
A rendszer használatának eltétele, hogy rendelkezzünk Ügyfélkapu regisztrációval. Az alábbiakban az Ügyfélkapu+ belépés folyamatát ismertetjük lépésről lépésre.
A tartalomból
- Az Ügyfélkapu+ beállítása
- A belépés folyamata
- Elfelejtett jelszó, belépési problémák
- Ügyfélkapu+ törlése
Az Ügyfélkapu+ beállítása, előfeltételek
Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás a bejelentkezéshez a felhasználónéven és jelszón kívül egy mobilalkalmazás által generált azonosítót használ. 2025 január közepétől már e-mail fiókunkba érkező kóddal is azonosíthatjuk magunkat erről itt írunk bővebben!
A belépéshez a hitelesítő alkalmazások közül a NISZ Hitelesítő, Google Hitelesítő, Microsoft Authenticator javasolt.
Ügyfélkapu+ belépés asztali számítógépen
- Nyissuk meg böngészőnkben az Ügyfélkapu belépési oldalát erre a linkre kattintva, vagy írjuk be böngészőnk címsorába a https://ugyfelkapu.gov.hu webcímet.
- A belépési oldalon fogadjuk el az adatvédelmi szabályzatot, majd kattintsunk a ‘Bejelentkezés‘ gombra.
- A megnyíló oldalon válasszunk a belépési módok közül: Ügyélkapu+ hitelesítő alkalmazással, Ügyfélkapu+ e-mailes kóddal.
- A megnyíló oldalon írjuk be ügyfélkapus felhasználói nevünket és jelszavunkat, ezek után kattintsunk a ‘Bejelentkezés‘ gombra.
- Ha a hitelesítő alkalmazás használatát választjuk, akkor írjuk be az alkalmazás által generált kódot az ‘Hitelesítő kód‘ mezőbe. E-mail kód választása esetén a rendszer az ügyfélkapus regisztráció során beállított e-mail címünkre küld egy automatikus üzenetet, amely tartalmazza a belépéshez szükséges ‘Hitelesítő kódot’. Ha nem kapjuk meg a kódot, ellenőrizzük a ‘Spam‘ mappát is levelezőnkben. Ezt az azonosító kódot írjuk be a bejelentkezéshez az ügyfélkapus belépési oldalon. A kód beírására 5 perc áll rendelkezésünkre.
- Amennyiben helyesen adtuk meg a kódot, a rendszer automatikusan beléptet a regisztrált felhasználói felületre.
Az Ügyfélkapu+ bejelentkezés megkezdése

Ügyfélkapu+ belépési oldal

Az Ügyfélkapu+ hitelesítő kód megadása

Belépés mobiltelefonon, táblagépen
Az Ügyfélkapu+ használatához külön mobilapplikáció nem készült, a belépéshez célszerű nagyobb méretű kijelzőt használó asztali számítógépet, laptopot, tabletet igénybe venni.
Elfelejtett jelszó, belépési problémák
- Amennyiben elfelejtettük jelszavunkat, kattintsunk erre a linkre, vagy írjuk be a böngészőbe a https://ugyfelkapu.gov.hu/elfelejtett-jelszo címet.
- Adjuk meg ügyfélkapus felhasználónevünket és a regisztrációhoz használt e-mail címünket, kqttintsunk az ‘Új kód kérése‘ gombra.
- A rendszer automatikus e-mail üzenetet fog küldeni a részünkre a jelszó módosításához szükséges információkkal.
Ügyfélkapu+ beállítások
Az Ügyfélkapu+ szolgáltatásba bejelentkezés után a következő beállítási lehetőségek közül választhatunk:
- Beállítás másik eszközre
- Törlőkód megtekintése
- Aktiválás és inaktiválás
- Ügyfélkapu+ megszüntetése
Ügyfélkapu+ beállítási lehetőségek

Kapcsolódó oldalak
fotó: ugyfelkapu.gov.hu, idp.gov.hu