Az Ügyfélkapu, Magyarország hivatalos elektronikus ügyfél beléptető és azonosító rendszere emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatással bővült, amely Ügyfélkapu+ néven érhető el. Az Ügyfélkapu+, azaz a kétlépcsős azonosítás célja, hogy emelje az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét, meggátolva ezzel az illetéktelen belépéseket.
A szolgáltatást az Ügyfélkapu felületét megnyitva rendelhetjük meg, úgy hogy belépünk az ‘Ügyfélkapu’ gombra kattintva, majd az ‘Ügyfélkapu+ igénylése‘ gombra klikkelünk. A szolgáltatás beállításához szükségünk lesz egy mobil eszközre (telefon, táblagép), az eszközre telepített hitelesítő alkalmazásra, illetve Ügyfélkapu azonosításra (ennek feltétele, hogy már rendelkezzünk Ügyfélkapu regisztrációval). Az alábbiakban az Ügyfélkapu plusz belépés folyamatát ismertetjük lépésről lépésre.
A tartalomból
- Az Ügyfélkapu+ beállítása
- A belépés folyamata
- Elfelejtett jelszó, belépési problémák
- Ügyfélkapu+ törlése
Az Ügyfélkapu+ beállítása, előfeltételek
Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás a bejelentkezéshez a felhasználónéven és jelszón kívül egy mobilalkalmazás által generált azonosítót is használ.
Az igénylés megkezdéséhez ezért online kapcsolattal rendelkező mobileszközre lesz szükségünk, valamint egy hitelesítő alkalmazásra – például NISZ Hitelesítő, Google Hitelesítő, Microsoft Authenticator.
- Töltsük le a hitelesítő alkalmazást mobiltelefonunkra, tabletünkre.
- Nyissuk meg a hitelesítő alkalmazást, és olvassuk le az Ügyfélkapu oldalon megjelenített QR kódot.
- A QR kód sikeres leolvasása után az Ügyfélkapu + aktiváláshoz írjuk be jelszavunkat, valamint a hitelesítő alkalmazásban megjelenített aktiváló kódot.
- Amennyiben helyesen adtuk meg az adatokat, a folyamat végén mentsük el az Ügyfélkapu + megszüntetéséhez szükséges törlőkódot.
Ügyfélkapu Plusz belépés asztali számítógépen
- Nyissuk meg böngészőnkben az Ügyfélkapu belépési oldalát erre a linkre kattintva, vagy írjuk be böngészőnk címsorába a https://ugyfelkapu.gov.hu webcímet.
- A belépési oldalon fogadjuk el az adatvédelmi szabályzatot, majd kattintsunk a ‘Bejelentkezés’ gombra.
- A megnyíló oldalon kattintsunk az ‘Ügyfélkapu+‘ gombra, a következő lépésben pedig írjuk be ügyfélkapus felhasználónevünket és jelszavunkat, majd kattintsunk a ‘Bejelentkezés’ gombra.
- Ezt követően a a hitelesítő alkalmazás egy egyszerhasználatos kódot generál részünkre. A belépési folyamat befejezéséhez írjuk be ezt a kódot az ‘Azonosító megadása’ mezőbe.
Az Ügyfélkapu+ bejelentkezés megkezdése
A mobilalkalmazásban generált kód megadása a kétfaktoros azonosításhoz
Belépés mobiltelefonon, táblagépen
Az Ügyfélkapu+ használatához külön mobilapplikáció nem készült, a belépéshez célszerű nagyobb méretű kijelzőt használó asztali számítógépet, laptopot, tabletet igénybe venni.
Elfelejtett jelszó, belépési problémák
- Amennyiben elfelejtettük jelszavunkat, kattintsunk erre a linkre, vagy írjuk be a böngészőbe a https://ugyfelkapu.gov.hu/elfelejtett-jelszo címet.
- Adjuk meg ügyfélkapus felhasználónevünket és a regisztrációhoz használt e-mail címünket.
- A rendszer automatikus e-mail üzenetet fog küldeni a részünkre a jelszó módosításához szükséges információkkal.
A kétfaktoros azonosítás beállításának törlése
- Nyissuk meg böngészőnkben az Ügyfélkapu belépési oldalát erre a linkre kattintva, vagy írjuk be böngészőnk címsorába a https://ugyfelkapu.gov.hu webcímet.
- A belépési oldalon fogadjuk el az adatvédelmi szabályzatot, majd kattintsunk az ‘Ügyfélkapu+ megszüntetése’ gombra.
- A megnyíló oldalon írjuk be ügyfélkapus felhasználónevünket és jelszavunkat, valamint az Ügyfélkapu+ beállítás során kapott törlőkódunkat.
- Végül kattintsunk újra az ‘Ügyfélkapu+ megszüntetése’ gombra.
A törlés megkezdése
Kapcsolódó oldalak
Fotó forrása: kau.gov.hu, ugyfelkapu.gov.hu