Ügyfélkapu belépés, Ügyfélkapu bejelentkezés

Az Ügyfélkapu Magyarország elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Segítségével magánszemélyek és vállalkozások számára a magyar elektronikus közigazgatási ügyintézés szolgáltatásai online érhetőek el. Az alábbiakban az Ügyfélkapu belépés folyamatát ismertetjük lépésről lépésre.


A tartalomból


Ügyfélkapu hozzáférés készítése

Ügyfélkapus hozzáférés létesítését bármely természetes személy kezdeményezheti, használatához regisztráció szükséges:

  1. Személyesen:  Bármely, az ügyfél által tetszőlegesen kiválasztott Okmányirodában (az ügyfélkapu létesítésére feljogosított regisztrációs szerveknél), a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatal Központi Okmányirodájában (a személyi adat-és lakcím nyilvántartás központi szervénél), az Ügyfélközpontban, illetve az állami adóhatóságnál.
  2. Ideiglenes regisztrációval: Amennyiben az ügyfél a regisztrációját interneten indítja –azaz kitölti és elektronikusan elküldi a Regisztrációs adatlapot –, az e-mail címére kapott egyszeri kód aktiválásával ideiglenesen regisztrálttá válik, ami 30 napig érvényes.
  3. Elektronikus aláírással interneten: Az ügyfélnek nem szükséges személyesen megjelennie egyik regisztrációs szervnél sem, amennyiben rendelkezik érvényes, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással.

Ügyfélkapu belépés asztali számítógépen

  1. Böngészőnkben nyissuk meg az Ügyfélkapu bejelentkezési oldalát erre a linkre kattintva, vagy  erre a linkre kattintva , vagy írjuk be böngészőnk címsorába a https://gate.gov.hu weboldal címet, de használhatjuk a  https://ugyfelkapu.gov.hu címet is, majd nyomjuk meg az ‘Enter’ billentyűt.
  2. Amennyiben a https://gate.gov.hu oldalt nyitottuk meg, írjuk be az Ügyfélkapu regisztráció során megadott felhasználói nevünket és jelszavunkat, és kattintsunk a ‘Belépés‘ gombra.
  3. Ha a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalt nyitottuk meg, először fogadjuk el a sütikezelési szabályzatot (cookies), és kattintsunk a ‘Bejelentkezés‘ gombra.
  4. A bejelentkezési oldalon az azonosítási szolgáltatások közül válasszunk az ‘Ügyfélkapu‘ vagy az ‘Ügyfélkapu +‘ belépési lehetőség közül. Utóbbi a biztonságosabb, kétfaktoros azonosításon keresztüli belépést teszi lehetővé. Részletesen erről itt írunk bővebben.
  5. Adjuk meg az Ügyfélkapu regisztráció során választott felhasználói nevünket és jelszavunkat.
  6. Ha a megfelelő belépési adatokat adtuk meg, a rendszer automatikusan beléptet a regisztrált felhasználói felületre. A bejelentkezés után 10 perccel a rendszer kilépteti a felhasználót abban az esetben, ha nem történik semmilyen tevékenység az online felületen.
  7. Amennyiben elfelejtettük jelszavunkat, klikkeljünk a belépés gomb alatti ‘Elfelejtette a jelszavát?‘ linkre, és haladjunk végig az online lépéseken. A jelszó érvényességi ideje maximálisan 2 év.

Bejelentkezés az Ügyfélkapu felületére

Ügyfélkapu belépés, a belépés módjai az online ügyintézéshez

Ügyfélkapu belépés mobiltelefonon, tableten

Az Ügyfélkapu használatához külön mobil applikáció jelenleg nem érhető el. Az Ügyfélkapu online felületét mobileszközön az  https://ugyfelkapu.gov.hu címen elérhető webes alkalmazást megnyitva a rendszer böngészőfüggetlen kialakításának köszönhetően könnyedén elvégezhetjük a bejelentkezést.


Ügyfélkapu belépési hibák

Elfelejtett jelszó

Amennyiben elfelejtettük jelszavunkat, a belépési oldalt megnyitva az ‘Ügyfélkapu+ megszüntetése’ gomb alatt található ‘Elfelejtett jelszó‘ linkre kattintsunk. Ezt követően adjuk meg a regisztráció során választott felhasználói nevünket és e-mail címünket. A rendszer elküldi a részünkre az új jelszó beállításához szükséges információkat e-mailben.

Ügyfélkapu és Ügyfélkapu+ belépési probléma

Amennyiben rendelkezünk ‘Ügyfélkapu+’ belépéssel és a bejelentkezéskor a hagyományos ‘Ügyfélkapu’ belépést választjuk az  ‘Ügyfélkapu’ gombra kattintva, sikertelen lesz a bejelentkezési kísérletünk. Ha korábban beállítottuk az ‘Ügyfélkapu+’  szolgáltatást, akkor csak az ‘Ügyfélkapu+’  gombra kattintva fogunk tudni belépni. Az ‘Ügyfélkapu+’ belépéskor a felhasználói név és jelszó megadásán kívül a mobilalkalmazásban kapott kódot is be kell írnunk a hitelesítéshez. Ez a kód  az ‘Ügyfélkapu+‘  szolgáltatás aktiválásakor beállított mobil eszközünkre érkezik.

Hibás felhasználói név (e-mail cím) 

Felhasználói nevünket a regisztráció folyamata során kiállított regisztrációs nyugtán ellenőrizhetjük. Amennyiben  nyugtával nem rendelkezünk (pl. online regisztrációkor) személyesen kérhetjük ki az adatokat bármelyik regisztrációs szervnél, ahol a személyazonosság igazolása után megkapjuk azokat.

Hatvan napon túl lejárt ügyfélkapus jelszó

Ebben az esetben a regisztrációnk  inaktívvá válik, ezért személyesen kell kérnünk a hozzáférés aktiválását bármely regisztrációs szervnél.  Aktiválás után a Központi Rendszer automatikusan kiküldi az új kódot regisztrált e-mail címünkre.


Gyakori kérdések a belépéssel kapcsolatban


Az Ügyfélkapu oldal bejelentkezés után

Ügyfélkapu online bejelentkezés után, Ügyfélkapu menüpontok

Tájékoztató hanganyag a belépésről


Kapcsolódó oldalak

Fotó forrása: ugyfelkapu.gov.hu