E-KRÉTA regisztráció, KRÉTA regisztráció

A KRÉTA (Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer) a köznevelési intézmények oktatásszervező feladatait támogató informatikai rendszer. Elektronikus naplója a szaktanároknak, osztályfőnököknek nyújt segítséget adminisztrációs feladataik (haladási napló, értékelések, hiányzások) gyors és hatékony elvégzéséhez, elektronikus ellenőrzője a szülőket és tanulókat tájékoztatja a tanulmányokkal kapcsolatos információkról (órarend, osztályzatok, hiányzások). Az elektronikus naplóba rögzített adatok azonnal hozzáférhetőek mind a tanulók, mind a szülők/gondviselők számára. Az alábbiakban az E-Kréta regisztráció folyamatát ismertetjük lépésről lépésre.

E-KRÉTA regisztráció asztali számítógépen

  1. A KRÉTA rendszerbe történő regisztráció publikus felületen nem elérhető, a regisztrációs folyamat elindítását a köznevelési intézmény kezdeményezi. A hozzáférési adatokat az intézmény a Gondviselő részére e-mailben küldi el.
  2. Ahhoz, hogy hozzáférjünk saját belépési adatainkhoz, egy űrlapot kell kitölteniük az E-KRÉTA oldalán. Az űrlap elérhető a KRÉTA napló bejelentkezési oldalán a ,,Gondviselői jelszó igénylése” gombra kattintva.
  3. A szülői regisztráció esetében a szülő csökkentett hozzáférési jogosultságot kap abban az esetben, ha a tanuló oktatási azonosítója szerepel a rendszerben. A csökkentett gondviselői jogosultsággal személyes adatokhoz nem lehetséges hozzáférni.
  4. Abban az esetben, ha az oktatási azonosító, a szülő neve és a KRÉTA rendszerben tárolt e-mail címe egyezik, akkor a rendszer automatikusan kiküldi a felhasználó e-mail címére a gondviselő felhasználónevét és jelszavát.

További E-KRÉTA információk elérhetőek a fejlesztő weboldalán ide kattintva!


A Gondviselői jelszó igénylése – űrlap a KRÉTA felületén

Kapcsolódó oldalak