Ügyfélkapu belépés, Ügyfélkapu bejelentkezés

Hirdetés

Az Ügyfélkapu Magyarország elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Segítségével magánszemélyek és vállalkozások számára a magyar elektronikus közigazgatási ügyintézés szolgáltatásai online érhetőek el. Az alábbiakban az Ügyfélkapu belépés folyamatát ismertetjük lépésről lépésre.


A tartalomból

Tájékoztató hanganyag a belépési folyamatról


Ügyfélkapu hozzáférés készítése

Ügyfélkapus hozzáférés létesítését bármely természetes személy kezdeményezheti, használatához regisztráció szükséges:

  1. Személyesen:  Bármely, az ügyfél által tetszőlegesen kiválasztott Okmányirodában (az ügyfélkapu létesítésére feljogosított regisztrációs szerveknél), a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatal Központi Okmányirodájában (a személyi adat-és lakcím nyilvántartás központi szervénél), az Ügyfélközpontban, illetve az állami adóhatóságnál.
  2. Ideiglenes regisztrációval: Amennyiben az ügyfél a regisztrációját interneten indítja –azaz kitölti és elektronikusan elküldi a Regisztrációs adatlapot –, az e-mail címére kapott egyszeri kód aktiválásával ideiglenesen regisztrálttá válik, ami 30 napig érvényes.
  3. Elektronikus aláírással interneten: Az ügyfélnek nem szükséges személyesen megjelennie egyik regisztrációs szervnél sem, amennyiben rendelkezik érvényes, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással.

Az Ügyfélkapu belépés folyamata asztali számítógépen

  1. Böngészőnkben nyissuk meg az Ügyfélkapu bejelentkezési oldalát erre a linkre kattintva, vagy  erre a linkre kattintva , vagy írjuk be böngészőnk címsorába a https://gate.gov.hu weboldal címet, de használhatjuk a  https://ugyfelkapu.gov.hu címet is, majd nyomjuk meg az ‘Enter’ billentyűt.
  2. Amennyiben a https://gate.gov.hu oldalt nyitottuk meg, írjuk be az Ügyfélkapu regisztráció során megadott felhasználói nevünket és jelszavunkat, és kattintsunk a ‘Belépés’ gombra.
  3. Ha a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalt nyitottuk meg, először fogadjuk el a sütikezelési szabályzatot (cookies), és kattintsunk a ‘Bejelentkezés’ gombra.
  4. A bejelentkezési oldalon az azonosítási szolgáltatások közül válasszunk az ‘Ügyfélkapu’ vagy az ‘Ügyfélkapu +’ belépési lehetőség közül. Utóbbi a biztonságosabb, kétfaktoros azonosításon keresztüli belépést teszi lehetővé. Részletesen erről itt írunk bővebben.
  5. Adjuk meg az Ügyfélkapu regisztráció során választott felhasználói nevünket és jelszavunkat.
  6. Ha a megfelelő belépési adatokat adtuk meg, a rendszer automatikusan beléptet a regisztrált felhasználói felületre. A bejelentkezés után 10 perccel a rendszer kilépteti a felhasználót abban az esetben, ha nem történik semmilyen tevékenység az online felületen.
  7. Amennyiben elfelejtettük jelszavunkat, klikkeljünk a belépés gomb alatti ‘Elfelejtette a jelszavát?’ linkre, és haladjunk végig az online lépéseken. A jelszó érvényességi ideje maximálisan 2 év.

Ügyfélkapu bejelentkezés kezdőoldal 

Ügyfélkapu belépés, a belépés módjai az online ügyintézéshez

Ügyfélkapu belépés mobiltelefonon, tableten

Az Ügyfélkapu használatához külön mobil applikáció jelenleg nem érhető el. Az Ügyfélkapu online felületét mobileszközön az  https://ugyfelkapu.gov.hu címen elérhető webes alkalmazást megnyitva a rendszer böngészőfüggetlen kialakításának köszönhetően könnyedén elvégezhetjük a bejelentkezést.

Ügyfélkapu belépési hibák

Elfelejtett jelszó

Amennyiben elfelejtettük jelszavunkat, a belépési oldalt megnyitva az ‘Ügyfélkapu+ megszüntetése’ gomb alatt található ‘Elfelejtett jelszó‘ linkre kattintsunk. Ezt követően adjuk meg a regisztráció során választott felhasználói nevünket és e-mail címünket. A rendszer elküldi a részünkre az új jelszó beállításához szükséges információkat e-mailben.

Ügyfélkapu és Ügyfélkapu+ belépési probléma

Amennyiben rendelkezünk ‘Ügyfélkapu+’ belépéssel és a bejelentkezéskor a hagyományos ‘Ügyfélkapu’ belépést választjuk az  ‘Ügyfélkapu’ gombra kattintva, sikertelen lesz a bejelentkezési kísérletünk. Ha korábban beállítottuk az ‘Ügyfélkapu+’  szolgáltatást, akkor csak az ‘Ügyfélkapu+’  gombra kattintva fogunk tudni belépni. Az ‘Ügyfélkapu+’ belépéskor a felhasználói név és jelszó megadásán kívül a mobilalkalmazásban kapott kódot is be kell írnunk a hitelesítéshez. Ez a kód  az ‘Ügyfélkapu+‘  szolgáltatás aktiválásakor beállított mobil eszközünkre érkezik.

Hibás felhasználói név (e-mail cím) 

Felhasználói nevünket a regisztráció folyamata során kiállított regisztrációs nyugtán ellenőrizhetjük. Amennyiben  nyugtával nem rendelkezünk (pl. online regisztrációkor) személyesen kérhetjük ki az adatokat bármelyik regisztrációs szervnél, ahol a személyazonosság igazolása után megkapjuk azokat.

Hatvan napon túl lejárt ügyfélkapus jelszó

Ebben az esetben a regisztrációnk  inaktívvá válik, ezért személyesen kell kérnünk a hozzáférés aktiválását bármely regisztrációs szervnél.  Aktiválás után a Központi Rendszer automatikusan kiküldi az új kódot regisztrált e-mail címünkre.

Gyakori kérdések a belépéssel kapcsolatban


Az Ügyfélkapu oldal bejelentkezés után

Ügyfélkapu online bejelentkezés után, Ügyfélkapu menüpontok

Kapcsolódó oldalak

Fotó forrása: ugyfelkapu.gov.hu