Az Ügyfélkapu olyan online szolgáltatás, amelynek segítségével az ügyfél biztonságosan kapcsolatba léphet a magyar elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel.
Ügyfélkapu belépés tájékoztató
Ügyfélkapu létesítését bármely természetes személy kezdeményezheti, használatához regisztráció szükséges:
- Személyesen bármely, az ügyfél által tetszőlegesen kiválasztott Okmányirodában (az ügyfélkapu létesítésére feljogosított regisztrációs szerveknél), a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatal Központi Okmányirodájában (a személyi adat-és lakcím nyilvántartás központi szervénél), az Ügyfélközpontban, illetve az állami adóhatóságnál.
- Ideiglenes regisztrációval: Amennyiben az ügyfél a regisztrációját interneten indítja –azaz kitölti és elektronikusan elküldi a Regisztrációs adatlapot –, az e-mail címére kapott egyszeri kód aktiválásával ideiglenesen regisztrálttá válik, ami 30 napig érvényes.
- Elektronikus aláírással interneten: Az ügyfélnek nem szükséges személyesen megjelennie egy regisztrációs szerv előtt sem, amennyiben rendelkezik érvényes, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással.
Az ügyfélkapu belépési oldal előképe
A belépés folyamata
- Böngészőnkben nyissuk meg az Ügyfélkapu bejelentkezési oldalát erre a linkre kattintva.
- A megnyíló oldalon a bejelentkezési ablakban adjuk meg a regisztráció során választott felhasználói nevünket és jelszavunkat.
- Klikkeljünk a belépés gombra.
- Amennyiben elfelejtettük jelszavunkat, klikkeljünk a belépés gomb alatti ‘Elfelejtette jelszavát?’ linkre, és haladjunk végig az online lépéseken. A jelszó érvényessége maximálisan 2 év.
Belépési hibák
- Hibás felhasználói név (e-mail cím) megadása kódkéréskor.
Felhasználói nevünket a regisztrációs nyugtán ellenőrizhetjük. Amennyiben nyugtával nem rendelkezünk (pl. online regisztrációkor) személyesen kérhetjük ki az adatokat bármelyik regisztrációs szervnél, ahol a személyazonosság igazolása után megkapjuk azokat.
- Hatvan napon túl lejárt ügyfélkapus jelszó
Ebben az esetben a regisztráció inaktívvá válik, ezért személyesen kell kérnünk a hozzáférés aktiválását bármely regisztrációs szervnél. Aktiválás után a Központi Rendszer automatikusan kiküldi az új kódot regisztrált e-mail címünkre.