Ügyfélkapu belépés

Az Ügyfélkapu  olyan online szolgáltatás, amelynek segítségével az ügyfél biztonságosan kapcsolatba léphet a magyar elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel.

Ügyfélkapu belépés tájékoztató

Ügyfélkapu létesítését bármely természetes személy kezdeményezheti, használatához regisztráció szükséges:


  1. Személyesen bármely, az ügyfél által tetszőlegesen kiválasztott Okmányirodában (az ügyfélkapu létesítésére feljogosított regisztrációs szerveknél), a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatal Központi Okmányirodájában (a személyi adat-és lakcím nyilvántartás központi szervénél), az Ügyfélközpontban, illetve az állami adóhatóságnál.
  2. Ideiglenes regisztrációval: Amennyiben az ügyfél a regisztrációját interneten indítja –azaz kitölti és elektronikusan elküldi a Regisztrációs adatlapot –, az e-mail címére kapott egyszeri kód aktiválásával ideiglenesen regisztrálttá válik, ami 30 napig érvényes.
  3. Elektronikus aláírással interneten: Az ügyfélnek nem szükséges személyesen megjelennie egy regisztrációs szerv előtt sem, amennyiben rendelkezik érvényes, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással.

Ügyfélkapu belépés az online felületre

Az ügyfélkapu belépési oldal előképe

A belépés folyamata

  1. Böngészőnkben nyissuk meg az Ügyfélkapu bejelentkezési oldalát erre a linkre kattintva.
  2. A megnyíló oldalon a bejelentkezési ablakban adjuk meg a regisztráció során választott felhasználói nevünket és jelszavunkat.
  3. Klikkeljünk a belépés gombra.
  4. Amennyiben elfelejtettük jelszavunkat, klikkeljünk a belépés gomb alatti ‘Elfelejtette jelszavát?’ linkre, és haladjunk végig az online lépéseken. A jelszó érvényessége maximálisan 2 év.

Belépési hibák

  • Hibás felhasználói név (e-mail cím) megadása kódkéréskor.

Felhasználói nevünket a regisztrációs nyugtán ellenőrizhetjük. Amennyiben  nyugtával nem rendelkezünk (pl. online regisztrációkor) személyesen kérhetjük ki az adatokat bármelyik regisztrációs szervnél, ahol a személyazonosság igazolása után megkapjuk azokat.

  • Hatvan napon túl lejárt ügyfélkapus jelszó

Ebben az esetben a regisztráció  inaktívvá válik, ezért személyesen kell kérnünk a hozzáférés aktiválását bármely regisztrációs szervnél.  Aktiválás után a Központi Rendszer automatikusan kiküldi az új kódot regisztrált e-mail címünkre.