Az Ügyfélkapu Magyarország hivatalos elektronikus ügyfél beléptető és azonosító rendszere. Ügyfélkapu regisztrációt bármely természetes személy kezdeményezhet. A regisztrációt online is elindíthatjuk, amennyiben 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvánnyal rendelkezünk, így nem szükséges személyesen okmányirodában vagy kormányablaknál intéznünk a regisztrációt.
Az Ügyfélkapu regisztráció feltétele
Ügyfélkapus belépési azonosítót bármely természetes személy igényelhet, aki szerepel a személyiadat és lakcím nyilvántartásban vagy a központi idegenrendészeti nyilvántartásban. Külföldi állampolgárok közül csak azok kaphatnak ügyfélkapus azonosítót, akik szerepelnek az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában. Az Ügyfélkapu regisztráció ingyenes!
Az Ügyfélkapu regisztráció fő lépései
Az Ügyfélkapu regisztrációt intézhetjük személyesen bármelyik fővárosi, megyei vagy járási kormányablaknál vagy okmányirodában, egyes postai ügyfélszolgálatokon, illetve Magyarország külképviseletein. A regisztrációs folyamat személyes elindításához személyazonosító igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély vagy útlevél szükséges.
Az online regisztráció elektronikus személyazonosító igazolvánnyal rendelkezők részére megengedett.

- Ha rendelkezünk érvényes elektronikus személyazonosító igazolvánnyal, és még nincs ügyfélkapus hozzáférésünk, abban az esetben elsőként sikeresen be kell magunkat online azonosítani, melyet itt végezhetünk el.
- A megnyíló oldalon található űrlapon adjuk meg az elektronikus személyazonosító igazolványon szereplő okmányazonosítót, valamint a regisztrációs kódot.
- A sikeres azonosítást követően e-mailben kapjuk meg egyszer használatos (aktiváló) kódunkat. Az aktiválás során meg kell adnunk a felhasználói nevet és új, választott jelszavunkat, amelynek érvényességi idejét szintén ekkor állíthatjuk be.
Okmányazonosító: a személyazonosító igazolványon szereplő hat számjegyből és két betűből álló karaktersorozat.
Regisztrációs kód: személyazonosító igazolványának igénylésekor kapott tizenegy, számjegyekből és betűkből álló karaktersorozat.

Az Ügyfélkapu regisztráció aktiválása
- Az első sorba írjuk be felhasználói nevünket.
- A második sorba adjuk meg az egyszer használatos kódot ( ha a regisztrációs e-mailben szereplő linkre kattintunk, akkor az automatikusan beíródik a második sorba).
- A harmadik sorba írjuk be új jelszavunkat, majd a következőben erősítsük meg az új jelszót. (Az új jelszónak legalább nyolc (8) karakternek kell lennie, nem lehet benne ékezetes betű, “@” karakter, kis- és nagybetű érzékeny, tartalmaznia kell legalább két számot, valamint kis- és nagybetűt egyaránt. A jelszó nem lehet azonos a felhasználói azonosítóval.)
- Az aktiválást a regisztrációt követően 5 napon belül el kell végeznünk. Az 5. napot követően az Elfelejtett jelszó oldalon új, egyszer használatos kódot kérhetünk.
Ügyfélkapun keresztül elérhető szolgáltatások
Felsorolásunkban az Ügyfélkapun keresztül elérhető szolgáltatások szerepelnek a teljesség igénye nélkül.
- Háztartási nagygépek cseréje (Otthon Melege program)
- eBev szolgáltatások
- NAV elektronikus nyomtatványai
- Egyéni vállalkozás – online ügyintézés (Webes ügysegéd)
- Forgalmi engedéllyel kapcsolatos ügyintézés
- Adatszolgáltatás letiltása
- TAJ-szolgáltatások
- Nyugdíj e-ügyintézés
- Foglalkoztatott bejelentése
- Magánnyugdíjpénztári szolgáltatások
- Elektronikus felvételi
- Gépjármű-igazgatási ügyekkel kapcsolatos ügyintézés
- Lakcímigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés
- Nemzetközi vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés
- Okmányiroda az interneten
Fotó forrása: ugyfelkapu.gov.hu, ugyfelkapu.gov.hu