eÁFA regisztráció, eÁFA fiók létrehozása

Az eÁFA (elektronikus áfarendszer) webes felületen elérhető szoftver lehetővé teszi az általános forgalmi adó (ÁFA) nyilvántartását és bevallását, ezzel segítve az üzleti tevékenységet folytatókat az ÁFA-val kapcsolatos adminisztratív feladatok egyszerűsítésében és automatizálásában. A program fontos eszköz a vállalkozások számára az adózási kötelezettségeik hatékonyabb kezelésében és az adóhatósággal való elektronikus kapcsolattartásban. Az alábbiakban az eÁFA regisztráció folyamatát ismertetjük lépésről lépésre.

eÁFA regisztráció asztali számítógépen, eÁFA fiók létrehozása

Az eÁFA rendszerét külön regisztráció nélkül, Ügyfélkapu belépéssel használhatja áfabevallás benyújtására kötelezett adózó, és a nevében eljárni jogosult törvényes képviselő vagy állandó meghatalmazott (továbbiakban ezek: elsődleges felhasználó) használhatja.

Az állandó meghatalmazottnak ehhez a következő jogosultságok egyikével kell rendelkeznie:

  • ADÓÜGYEK (kivéve jövedék) ügycsoport (UJEGYKE-adatlap D blokk 1. sor), vagy
  • áfához és egyéb közvetett adókhoz kapcsolódó ügyek ügycsoport (UJEGYKE-adatlap E. blokk 1. sor), vagy
  • áfához és egyéb közvetett adókhoz kapcsolódó ügyek (külföldi adóalany áfa-visszatérítési jogának érvényesítésével kapcsolatos és OSS-, IOSS-, SA-ügyek kivételével) ügycsoport (UJEGYKE-adatlap E. blokk 1. a) sor)

Az elsődleges felhasználó az eÁFA bizonyos funkcióinak kezelésére másodlagos felhasználót hozhat létre. A másodlagos felhasználó képviseleti joggal nem rendelkezik, jogosultságait az elsődleges felhasználó határozza meg, jogosultsága nem terjedhet ki a bevallás benyújtására.

Kapcsolódó oldalak