A DÁP (Digitális Állampolgárság Program) applikáció bevezetése az állami online szolgáltatások használatához fordulópontjához érkezett. 2025 januárjától a jelenlegi menetrend szerint az Ügyfélkapu belépés megszűnik, így a jövőben már csak a kétfaktoros belépést használó Ügyfélkapu+ illetve a DÁP alkalmazás marad opcióként az online ügyintézési felületeken.
Hiba a belépéskor
Az új rendszer szerint az ügyintézés megkezdéséhez elég, ha az adott szolgáltatás (pl. NAV Ügyfélportál) belépési oldalát megnyitva a rendszer által generált QR-kódot beolvassuk a DÁP-applikációval. Ilyenkor azonban előfordulhat, hogy annak ellenére, hogy a belépéssel kapcsolatban mindent helyesen elvégeztünk, mégis sikertelen lesz a bejelentkezés.
Ebben az esetben a belépési oldalon hibaüzenetet fogunk kapni, amely arra bíztat, hogy böngészőnkben töröljük a ‘sütiket’. A ‘sütik’ tulajdonképpen apró adatcsomagok, amelyek a böngészőben tárolódnak egy weboldal meglátogatásakor.
Sikertelen bejelentkezés – hibaüzenet
Ha többször, eltérő bejelentkezési módokkal próbálkozunk (Ügyfélkapu, Ügyfélkapu+), előfordulhat, hogy a belépéskor nem a megfelelő ‘süti’ aktiválódik, így hiába próbálkozunk a KAÜ (Központi Azonosítási Ügynök) a bejelentkezéssel, mindig sikertelen lesz. A rendszer által javasolt ‘sütik törlése’ a böngészőből megoldás lehet, de az is előfordulhat, hogy ez is kevés a hiba elhárításához.
Ahhoz, hogy biztosan sikeres legyen a bejelentkezésünk, ajánlott az adott szogláltatás online felületét a böngésző inkognitó módjában megnyitni, ez kiküszöböli annak a lehetőségét, hogy bármilyen korábban a böngészőnkben tárolt ‘süti’ gondot okozzon a bejelentkezésnél. Az inkognitó módot Google Chrome böngészőben a jobb felső sarokban a harom pöttyre kattintva lehet elindítani az ‘Új inkognitó ablak‘ opciót választva. Edge böngészőben ‘Új InPrivate ablak‘-ot válasszunk, Firefoxban ‘New Private Window‘-t.
Inkognitó mód megnyitása Chrome böngészőben
fotó: pexels.com