Az Ügyfélkapu a magyar állam által létrehozott és üzemeltetett elektronikus azonosító rendszer, mely biztosítja a felhasználók
számára, hogy kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó szervekkel. Ügyfélkapu által igénybe vehetők a közigazgatási szervek elektronikus szolgáltatásai, így lényegesen leegyszerűsíti és felgyorsítja az ügyintézés folyamatát.
Az Ügyfélkapu használatához személyes ügyfélkapus azonosító szükséges.
Hogyan igényelhető az ügyfélkapus azonosító?
Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, aki
- a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban;
- a központi idegenrendészeti nyilvántartásban vagy
- az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában szerepel.
Ügyfélkapu személyesen a közigazgatási ügyintézést biztosító állami hivatalban (kormányablak, okmányiroda) nyitható, de lehetőség van eSzemélyi használatával online is Ügyfélkapu hozzáférést regisztrálni erre a linkre kattintva.