Népszerűvé vált az arcképes azonosítás az online ügyintézéshez

A 2020-ban megújult magyarorszag.hu portál már havonta átlagosan több mint 8 millió látogatót fogad online. Jelenleg több, mint 4000 közigazgatási ügyet lehet elektronikus úton elintézni, legyen szó lakcímváltozásról vagy akár anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelemről, hatósági erkölcsi bizonyítványt igénylésről.

Az Arcképes azonosítás szolgáltatás segítségével asztali számítógépről, tabletről vagy okostelefonról is kényelmesen, sorban állás nélkül intézhetjük ügyeinket. Használata egyszeri regisztrációt igényel, amely ügyintézői segítséggel videokommunikációs csatornán történik. A regisztráció elvégzését követően nincs szükség további azonosító (felhasználónév, jelszó vagy PIN kód) megadására, ügyintézéshez a továbbiakban csupán igazolványunk és arcképünk ellenőrzése szükséges.

Az Arcképes azonosítást a felhasználók egyértelműen a vezetői engedély meghosszabbítása céljából használják leggyakrabban, a második legnépszerűbb, a videóhíváson keresztül történő Ügyfélkapu ügyintézés indítása volt.

Így regisztrálhatunk az Arcképes azonosítás szolgáltatásra

A regisztrációt online videó hívással kezdeményezhetjük, ehhez elengedhetetlenül  szükséges az online kapcsolat, a számítógéphez csatlakoztatott videókamera és mikrofon.. Regisztrálni a magyarorszag.hu főoldalán, a Központi Azonosítási Ügynök felületén a ‘Bejelentkezés’ gombra kattintva lehet, ahol videóhíváson keresztül először egy ügyintézővel lépünk kapcsolatba. A bejelentkezés során a biztonságos arckép-azonosító szoftverek az érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas okmányról készült képet összevetik a közigazgatási nyilvántartásban szereplő adatokkal és az ügyfél videókommunikáció során rögzített arcképével, majd arcképegyezés esetén véglegesítik a regisztrációt.

forrás: nisz.hu

 

Fotó forrása: pixabay.com